Insomnia

Det dumma med att vara "ledig" (arbetslös) är att man vänder helt och hållet på dygnet.
I natt låg jag vaken till klockan halv fyra innan jag äntligen somnade. Lite självförvållat iofs för jag låg och tänkte på allt möjligt och blev lite ledsen mitt i allting (tänkte på mamma som vanligt) och då är det ju svårt att somna.
Så för att inte väcka Jonas när jag låg och snyftade så gick jag till badrummet en stund och för att lugna ner mig lite, och då om man tänder lampan och tvättar ansiktet i vatten för att inte ha igenmurade ögon nästa dag så är man ju mer klarvaken än någonsin sen.
Jag bad Jonas att väcka mig innan han gick i morse men det gjorde han inte, så jag får väl räkna med att ligga sömnlös en stund i natt också, fy fan.
Så, var bara tvungen att klaga av mig lite. :)




Kommentarer
Postat av: Ida

På danska heter arbetslös ledig, tycker det är en mycket trevligare benämning : )

2011-01-11 @ 15:20:26
URL: http://www.energida,se/wordpress
Postat av: Nina

Hihi, är det sant? :)

Ja det låter mycket bättre med ledig så då fortsätter jag att säga så. :)

2011-01-11 @ 15:28:05
Postat av: Ida

Jo, när man ska fylla i ansökningar eller registrera sig i databaser står det alltid "ledig" om man inte har något jobb. Det låter himla trevligt tycker jag, ledig vill man ju vara : )

2011-01-13 @ 09:21:22
URL: http://www.energida,se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0