Min fredag och lördag

Och här kommer fortsättningen...
Soppan blev faktiskt rätt god, är nöjd med hur den blev.
Var lite smånervös när jag skulle göra den och var beredd med alla ingredienser framme vid spisen och hade måttat upp allt och sa tyst för mig själv "okej...nu kör vi...bära eller brista" sen i med allting fort och röra, röra och röra lite till så det inte skulle brännas på botten. Okej...nu var allt i men soppan kokade inte. Ringa till syrran "soppan kokar inte och det skulle den ju göra under tiden jag la i allt, vad gör jag nu?!" Syrran tyckte jag hade haft för bråttom och skulle låta den puttra en stund i efterhand i stället. "Jaha, hur länge är en stund då? 5-10 minuter?" Neje...20 minuter ungefär.
Sagt och gjort så fick den koka en stund som tydligen betyder i 20 minuter har jag lärt mig nu. Då kom jag på att jag hade glömt att köpa Maizena (som får konsistensen på soppan att bli lite tjockare.) Ringde till Jonas och frågade om han kunde handla Maizena på vägen hem från jobbet. Sen kom han med Maizena, tog sin packning, vår hund och åkte iväg till landet. Där stod jag med Maizenan och den blaskiga soppan försökte få den att tjockna...men det vägrade den att göra. I med lite mer Maizena..men nää.
Då ringer Anna och säger att dom snart är framme, lite mer panik....jävla soppa tjockna nån gång då!
När det är dags att lägga i kräftstjärtarna så slår det mig plötsligt att jag ju inte har frågat nån av tjejerna om dom är allergisk eller inte äter skaldjur. Väntar lite med att lägga i kräftstjärtarna i soppan innan jag frågat dom, och en av tjejerna gilllar inte kräftor visar det sig så vi tar dom vid sidan om men det funkade ju det med. :)

Sen så drack vi lite vin och tittade lite på Let´s dance samtidigt som vi satt och pratade och hade det jättemysigt!
Hädanefter ska vi ha lite temahelger och här närmast ska vi ha Norrland som tema och göra palt hemma hos Stina. Spännande! :)

Idag har Victoria och jag sprungit runt på stan och handlat lite av varje. Var så rastlös och hade det så tråkigt (skamligt så beroende man är av att ha sällskap av nån hela tiden.) så Victoria är dagens räddande ängel.

Och i morgon kommer min älskling hem från landet igen!
Då blir det puss och kramkalas.


Stina, Sanna, jag och Victoria från ett annat tillfälle...stackars Anna får komma med på bild nästa gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0