Badhus

Idag ska bli den stora dagen då jag köper mitt simkort och faktiskt gör det jag pratat om så länge nu.
Läste lite grann på deras hemsida och där stod det att dom ville att man skulle dela upp betalningen så en del ska man betala kontant, andra delen via bankkonto. Kan inte förstå varför dom ska krångla till det så?
När jag köpte ett kort i simhallen på Medborgarplatsen för några år sen så var det en engångssumma och vips så fick man kortet och kunde börja använda det på en gång. Men inte här inte...
Om det inte hade varit för att jag VET att jag har världens sämsta karaktär så hade jag väl kunnat köpa kort på Medborgarplatsen igen, men då kommer jag aldrig att gå dit för det är "för långt bort".
Man måste ju åka 3:ans buss ända bort till Slussen och det tar flera minuter och sen gååå i 15 minuter.
Pust o stön det går inte.
Det här andra stället jag tänkte gå till ligger 5 minuter gångväg hemifrån.
Men man ser aldrig att det är några människor som går dit...eller därifrån.
Tänk om man får hela badhuset för sig själv och jag som inte har simmat på ett bra tag...tänk om jag glömt mina simkunskaper och råkar drunkna. Så dumt det vore.


Drunknad Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0