Mask o glosjukan

Våran katt har blivit en riskornsrumpa nu igen...han har fått mask i magen alltså.
Fattar inte hur han har lyckats få tag på en fågel eller mus nu mitt i vintern, men på något sätt måste han ha lyckats i allafall för det skvallrar den äckliga masken om. Jag tycker att det är så j-vla ÄCKLIGT där dom där vita maskarna som ser ut precis som bulgur eller ris sitter fastkletade i svansen eller precis i rumpan på han.
I går satt det en i svansen på honom och jag vägrade ta bort den med papper så katten fick gå runt med den tills husse kom hem och gjorde hjältedådet.

Har precis varit i badhuset och simmat några längder, det är riktigt skönt att simma faktiskt.
Det jobbar en äldre kvinna på badhuset och så en kille i min ålder och killen verkar lite småskum...han kan sätta sig och glo på oss som simmar och liksom sitta och le och nicka med huvudet i bland efter att ha sett allvarlig ut(vem vet vad för sjuka tankar han tänker) idag var det tydligen min tur. Han satte sig på bänken precis där jag lagt mitt badlakan och jag hade egentligen simmat färdigt hade jag tänkt men nu satt han där och liksom släppte inte blicken från mig så jag höll på att simma mig fördärvad för jag VÄGRADE gå upp ur bassängen och visa mig i bikini när han satt precis där man gick upp och dessutom satt bredvid mitt badlakan. Jag försökte t.o.m med tankekraft för att få honom att gå därifrån men det hjälpte inte heller. Men till slut så kom en gumma och bad honom om hjälp med något så då gick han därifrån och då passade jag på att smita upp ur bassängen! I morgon tänker jag gå till stan och köpa baddräkt! Den fulaste jag kan hitta.


Min nya baddräkt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0