Häxan surtant

Idag har häxan surtant flyttat in i mig och dykt upp titt som tätt under dagen.
Började med att en bil kom i full fart och jag stod vid ett övergångsställe och när bilen kör så fort så vill i allafall inte jag gå framför den ifall föraren inte skulle hinna bromsa så jag väntar. Och precis innan föraren kommer fram till övergångsstället så svänger han/hon av på en väg utan att blinka, och jag har stått och väntat i dyrbara 15 sekunder extra i onödan. Där kom första morret.

Andra var när jag var i affären och skulle handla och tänkte ta en sån där liten vagn som man kan lägga en korg i och när jag ska ta min vagn har den hakat i dom andra vagnarna och sitter stenhårt fast, och en som jobbar där står i närheten och pratar med en tant som också ska ha en likadan vagn. Och tanten tar tag i samma vagn som jag håller på och försöker slita loss och vi lyckas inte. Då börjar hon som jobbar där och försöka och får loss vagnen och fnyser "man får ju ta i lite för att dom ska lossna." Och innan jag hunnit blinka så tar tanten den vagnen som vi just dragit loss och jag står där och får försöka dra loss nästa vagn som tur var inte sitter lika fast som den första. Andra morret.

Sen skulle jag hämta Milton på hunddagis och på vägen dit så ligger en förskola och en mamma har hämtat sin unge som sitter i en stor vagn, och hon ställer sig på bredden med vagnen så hon täcker för hela gångbanan.
Och där kommer jag kånkande med två tunga kassar och medan jag närmar mig så tänker jag att hon säkert flyttar på sin vagn så jag kommer fram, men nä då börjar hon greja med sin mobiltelefon i stället och låter vagnen stå kvar. Jag står vid vagnen ett tag och tittar på henne för att hon ska fatta piken men hon låtsas inte se mig, så jag får tränga mig förbi henne för att komma fram. Där kom tredje morret.

På dagis så får jag höra att dagisavgiften för januari inte har kommit fram och dom var lite småsura för det. Jonas hämtade  och lämnade Mille hela förra veckan för att det var så snorhalt ute så jag vågade knappt gå ut, men till honom kan dom aldrig säga något utan det är alltid jag som får höra om det är något som är fel.
Och där kom fjärde morret.

Femte morret fick stackars Jonas råka ut för...
Jag är ju som sagt "ledig" (arbetslös) för att hela mitt liv blev pannkaka förra året och jag ska försöka ordna upp allting men än har jag inte kommit så långt, så man är ju mycket ensam på dagarna för alla har ju sitt. Så när Jonas kommer hem så vill jag hitta på saker med honom och framförallt prata! Men Jonas sätter sig gärna och släcker ner hela lägenheten och kollar på en film hela kvällen när han har kommit hem och då kan man ju inte sitta och prata. Så har det varit de senaste veckorna att han sätter på en film och han är fast besluten att han absolut måste se på film och om jag nångång skulle få min vilja igenom att vi struntar i filmen så sätter han sig vid datorn med hörlurarna på och jag glor på tv. Så idag när han ringde så sa han att han skulle gå i affärer efter jobbet.
-Jaaa! tjoade jag.
Jonas: -Ja, inte såna affärer som du tänker på...
Nina: -Vaddå för affärer menar du då? Clas Ohlson och så eller?
Jonas: -Jag tänkte gå och titta på filmduk till projektorn. (har han gjort hur många ggr som helst nu)
Nina: -Men måste du göra det just i kväll? Jag vill ju umgås med dig när du slutar jobba...(surnar till) jag kan lika gärna åka till Katrineholm och vara där eftersom du aldrig vill göra något tillsammans med mig!
Jonas: -Men följ med då?
Nina: -Och titta på duk?! Aldrig i livet!
Jonas: -Okej då...vi GÖR väl något annat då. Jag BEHÖVER inte titta just i kväll.
Nina: -Ja....men du behöver inte låta som att du är så himla snäll mot mig nu bara för att du vill hitta på något med MIG för en gångs skull...
Jonas: -Okej.....du...vänta lite....(hör en dörr som stängs) vill inte tjaffsa inför arbetskompisarna, inte så kul...
Nina: -Nähä...
Jonas: -Jaha, men vad ska vi hitta på då? Bio?
Nina: -Men...då tittar vi ju också på film!!
o.s.v

Än är inte dagen slut på ett tag så vi får väl se om det blir ett sjätte och kanske sjunde morr också..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0