Min fredag

Då var det färdigjobbat för denna terminen, tänk att vi överlevde även denna supervarma dag på förskolan!
Vi har gjort kojor, tagit fram leksaker som barnen fick ha och leka med i hinkar med vatten och duschat av barnen med vattenslangen för att dom inte skulle få värmeslag. Vid såna tillfällen önskar man att man själv var barn igen och också kunde springa naken och bli duschad med vattenslang...
I övrigt har det varit en bra (lite seg) dag för jag jobbade med Sanna, Cecilia och Stina idag, dvs några av de bästa. :)
Här kommer lite bilder från vår varma dag.
Min avdelning "Blå".


Den fina kojan. :)

När jag hämtat Mille på dagis och bara LÄNGTADE efter att få komma hem och slänga av mig mina kläder och ta en lång och behövlig dusch, så lyckades jag inte hitta nycklarna i väskan!
Blev sittande i trapphuset med en orolig hund och en hög med grejorna som legat i min väska bredvid mig och kände bara hur jobbigt allting blev. Att glömma nycklarna var det sista jag behövde just nu och var inte särskilt glad när jag ringde till Jonas och bad honom att börja ta sig hem från jobbet.
Han tyckte att vi skulle ses någonstans och köpa glass, så Mille och jag gick till Landstingsparken och satte oss i gräset medan vi väntade på att husse skulle komma.
Milles glass som vi lyxat till det med en pinne i stället för ett rån...


Jonas roar sig med att försöka plocka bort hårstrån från mitt ben...
jag, något mindre road...

Vi hade det väldigt mysigt ända tills en gubbe med glosjukan kom och satte sig på en bänk i närheten av där vi satt, då tog vi vårt pick och pack och gick hemåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0