Puff...

Så var det återigen söndagkväll. Jonas och jag sitter vid varsin dator med tom blick och halvöppen mun och är hur sega som helst båda två.
Som vanligt har helgen bara försvunnit med ett litet "puff" i luften men det gör inget för nästa söndagkväll så spelar det ingen som helst roll att det ÄR söndag kväll, för då är det semester!

Jag räknade lite på det och i augusti i år så har jag jobbat (lite till och från iofs men ändå) på förskolan i 7 år! 7 år!!
Och jag har fortfarande inte lyckats köpa några regnkläder utan står alltid i lånad vit poncho (som barnen tycker är VÄLDIGT kul för fröken ser ut som ett spöke i den, särskilt när huvan är på.) eller i min jacka/tröja som släpper in vatten och ja...man blir lite smått frusen efter en stund.
Så i helgen kollade jag på några regnjackor i stan men lyckades inte hitta någon som dög, och det ska bli regn nu några dagar kommande vecka som jag INTE ser fram emot...MÅSTE - hitta - regnjacka!
Det får bli stan någon dag helt enkelt...och Jonas som HATAR stan och shopping får följa med mig som smakråd.
Ja, så får det bli.
Nu ska jag gå och ge det roliga beskedet till honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0