Antagningsbrev

I dag när jag kom hem från jobbet låg ett kuvert från Sankt Eriks gymnasium på bänken i hallen, och innan jag hunnit ta av mig skorna och tjocka tröjan så slet jag upp kuvertet.
Läste flyktigt över orden tills jag kom fram till "har EJ antagits till utbildningen".
Nehepp, jag kom alltså inte in på utbildningen denna gången. Men skam den som ger sig, jag söker igen nästa höst!
Jag har blivit erbjuden en resurstjänst på en av syskonavdelningarna på mitt gamla jobb till hösten och jag sa att jag ville jobba där om det var så att jag inte kom in på utbildningen. Och nu har jag ju inte gjort det så jag antar att jag återvänder för femtioelfte gången till mitt gamla jobb igen i höst. Pinsamt, men vad gör man när man är desperat efter jobb och pengar? Jag får krypa till korset igen när jag trodde att jag slutat där för sista gången nu senast, men det känns ändå bra att komma tillbaka till ett ställe där man känner sig hemma.
Men jag har redan avsagt mig någon mer avskedspresent...har ju redan fått två stycken...............
Dom borde ha insett nu att dom inte blir av med mig i första taget. :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tråkigt gumman. Men det kommer fler chanser. Kram <3

2011-06-21 @ 15:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0