Familjens svarta får

Jag är inne på Milles uppfödares hemsida lite då och då och hon lägger in många fina bilder på bekanta till henne som har Cockrar som sitter fint uppradade och tittar rakt in i kameran. Milton finns faktiskt också med på en bild från när vi var där 2008 samtidigt som en massa andra hundsyskon. Då var det ännu mer uppenbart att vi köpt det "svarta fåret" i syskonskaran...
Medan dom andra hundarna lekte med varandra som hundar brukar göra, så sprang Milton sin egen väg och badade i uppfödarens fontän så Jonas och jag fick sitta och föna hans päls i säkert en halvtimme för att uppfödaren skulle kunna trimma honom sen. Och när det var dags för en uppställningsbild och alla ställde upp sina hundar som lydigt satt kvar på plats så fick Jonas och jag jaga Milton runt i trädgården och kämpa för att få honom att sitta still. Måste faktiskt försvara honom lite, han BRUKAR vara jätteduktig och kunna sitta stilla på samma ställe tills vi säger "varsågod", men den här gången gick det inte alls.
Så det slutade med att Jonas fick sitta och hålla i Milton medan bilden togs...
Har skrivit över 500 inlägg här i bloggen så jag vet inte om jag har berättat om det här förut, men jag tycker det är rätt roligt så det tål att berättas om igen i såfall. :)
Milton längst till höger, utmobbad av de andra hundarna (med all rätt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0