Konsten att roa sin hund

Har en mätt och nöjd hund som ligger här bredvid mig.
Mille har konsten att se ut som att han har ett så himla tråkigt liv och husse och jag ÄR dåliga på att hitta på grejer för att sysselsätta den stackars lille vovven. Så jag gick in på datorn och Googlade lite info om hur man skulle kunna hitta på lite inomhuslekar för att aktivera sin hund. Så nu har han fått leta efter kattens torrfoder (hade inget hundgodis hemma)som jag gömt på lite olika ställen i lägenheten. Och så har jag gömt skinka i en toarulle och täckt för med toapapper på båda sidorna för att se om han kunde klura ut hur han skulle nå skinkan, det kunde han och han lämnade en toarulle i småbitar på mattan efter sig...tack för den.
Sen har vi tränat "ligg", "sitt", "tass" och "andra tassen". Nu ligger han som sagt här antagligen liten övermätt och jag känner mig också nöjd för nu har jag underhållit min vovve lite, och det dåliga samvetet har försvunnit lite för stunden. :)

I kväll ska Jonas och jag gå och se på film, "Baksmällan 2". Den ska var väldigt kul har jag hört och läst så den ser jag fram emot. Och så får jag ju inte missa säsongsavslutningen av "Desperate housewives" (även om serien börjar bli lite tröttsam så är jag en slav framför tv:n varje tisdag...)

Tar och åker till K-holmen tidigt i morgon bitti i stället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0