Skolavslutning

Dagarna går ifrån mig och helt plötsligt är det flera dagar sen jag skrev här senast.
Är hemma på en liten blixtvisit innan det är dags att åka tilbaka till K-holmen i morgon igen.

Snart dags för skolavslutning för tjejernas (Melinda och Albina) del, på fredag närmare bestämt.
Tjejerna går i olika skolor och därför är det varje år två olika skolavslutningar som alltid har avlöst varandra, den ena börjar klockan 8.00 och slutar typ 8.57 och den andra börjar kl 9.00. Skolorna ligger på varsin sida av stan så varje år har stackars Melinda vars avslutning alltid har börjat först snabbt fått ge fröken en kram och önska glad sommar medan hennes moster (jag) redan så snabbt jag kunnat, börjat gå till bilen eftersom jag inte klarar av att springa med mina knän. Sen har syrran och Melinda tjoande kommit springande när jag nästan är framme vid bilen och två år i rad nu har det spöregnat på oss.
Så när vi kört rally genom stan i spöregnet och sist av alla (som redan satt sig i bänkarna) flåsande sprungit in i kyrkan likt tre dränkta råttor med rosor som längs resan har gått av och diskret försökt ställa oss längs väggen och göra oss lite osynliga. Och ungefär DÄR får syrran dåligt samvete och tror att alla tycker att hon är en dålig mamma som alltid varje år kommer sist till kyrkan, och jag försöker få bort hennes dumma tankar.
Albina som sitter några bänkrader fram har redan oroligt hunnit vända sig om och letat efter oss med blicken, nu får hon leende syn på oss och blir lugn och börjar prata med sina kompisar i stället.
Puh, vi hann viskar syrran och jag till varandra. Efter en stund börjar man att frysa lite i de blöta kläderna och Melinda börjar rycka i syrran och undra om inte avslutningen är slut snart för hon vill hem. o.s.v, o.s.v
Så brukar avslutningarna vara. Men i år har det hänt något underbart!
Albinas skolavslutning börjar som vanligt klockan 9 men Melindas börjar inte förrän kl 11!!
Hurra!!! I år behöver vi inte köra rally genom stan och stressa livet ur oss.
Me like. Me like ALOT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0