Sommar

Har ni det bra i sommarvärmen? :)
I dag har det varit skolavslutningar för hela slanten, båda syskonbarnen har nu sommarlov så i dag har man fått höra diverse avslutningslåtar två gånger om.
Efter att först stått i en kokhet kyrka i en timme och sen dessutom stått utomhus i solen i ytterligare en timme (dena ena skolavslutningen hölls utomhus), så åkte vi till närmaste affär och köpte smörgås och dricka och sen åkte vi raka vägen till stranden och kastade oss i plurret. Eller ja...barnen kastade sig i och jag var också i rätt så snabbt, men syrran tar allt i slow motion. Har aldrig sett maken till badkruka. ;)
Men i kom hon efter många om och men...
Jag har en lustig förmåga att liksom dra andras badbollar åt mitt håll, för jag lyckas alltid få bollar på mig när folk håller på med olika bollekar på stranden. Likaså idag, två killar sparkade en fotboll till varandra och den ena stod på stranden och den andra på bryggan. När killen som stod på bryggan skulle sparka i väg bollen kom den på mig, såklart. Jag snäste lite surt till killen som stod på stranden "ta det lite lugnt är ni snälla!". Blev nästan förvånad på mig själv för jag brukar alltid säga "nej men det gööör inget" samtidigt som jag har ont nånstans för att nån råkat göra mig illa eller nåt. Men i dag kom bitchen i mig fram och deras bollek tog snart slut, tror att det var jag som dödade det roliga för dom. Kan dom ha, snorungarna. (som är ungefär 12 år yngre än jag själv) :)

Nu har jag varit hemma och bytt om lite och latat mig i en timme ungefär och ska snart möta syrran plus barnen nere i Stadsparken och så ska vi äta lite "avslutningsmiddag" som för min del nog blir något gott kött, mums!
På måndag börjar allvaret igen, då är det dags för jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0