Nyfiken i en strut

Precis som jag gjorde så ÄLSKAR mitt ena syskonbarn "Ebba och Didrik" och hon kan (precis som jag gjorde) titta hur många gånger som helst på den serien. Vi tittade lite tillsammans inne på hennes rum när jag var där i helgen och jag sa till henne att det där var en av mina favoritserier när jag var liten, och att dom barnen som är med är vuxna idag. Hon tittade på mig med stora ögon och sa "Oj!" och så undrade hon hur gamla dom var idag och jag sa att jag trodde att dom var mellan 30-35 år...och så blev jag själv lite nyfiken på hur dom såg ut idag så jag började att googla när jag kom hem, och här har vi resultatet av vad jag hittade. :) Blev lite andra skådespelare än dom i "Ebba och Didrik" också...


Ebba i "Ebba och Didrik" till höger


Kerstin i "Vi barn i Bullerbyn"


Nils Karlsson Pyssling i filmen med samma namn


Lasse i "Vi barn i Bullerbyn"


D.J i "Huset Fullt"


Madicken i "Madicken"...


Pippi, Tommy och Annika i "Pippi Långstrump"


Lisbeth i "Madicken"


Simone i "Dårfinkar och dönickar"




Ida i "Emil i Lönneberga"


Mårten i "Ebba och Didrik"


Philip i "Ebba och Didrik"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0