Bild 19: En person som är snygg

Min fina syster. Hon har alltid varit fin och det spelar liksom ingen roll vad hon har på sig eller vilken frisyr hon har, eller om hon går osminkad en hel sommar hon lyckas vara fin ändå!
Det är ju kul för henne jag är inte ett dugg bitter...hm. ;)
När jag går osminkad så syns inte mina ögonbryn, ögonen ser ständigt nyvakna ut och man är blek och glåmig.
Kommer i håg när jag gick i högstadiet så kom det fram en kille till mig och jag blev sådär lite pirrig och tänkte "Nämen åh...varför kommer den söta killen fram till mig?" och så frågar killen "Du är syster med hon Maria som städar på skolan va? Hon är så jävla snygg! Ni är inte särskilt lika...." sen gick han.
Ungefär samtidigt blev jag mobbad på skolan och fick alltid sitta själv i klassen, eller fick ett brev i mitt skåp där det stod att hela skolan tyckte att jag stank och jag bröt ihop ute i korridoren och tre av mina klasskompisar bara tittade på mig och sen gick därifrån medans jag satt på golvet och grät. Och gick jag på skolgården ropade vissa "muuu!" och lärarna pushade på mig och sa att jag måste ta för mig mera och inte vara så mycket ensam. Men det var ju inte så lätt för en mobbad 14 åring att ta för sig när hela klassen tyckte att man var konstig för att man var så blyg och hade noll självförtroende för att man var så utstött, och ju jobbigare jag hade det desto mer åt jag hemma för att försöka läka såren att jag aldrig hade någon kompis att "vara" med, så det var en jobbig och känslig tid för mig.
Så kommer den där mupp-killen fram och slänger ur sig såna saker.
Just då var jag inte glad och tyckte mest att syrran var dum.
Vi är inte särskilt lika idag heller, jag tycker fortfarande att hon är finare än vad jag är.
Och det kan jag säga och verkligen mena utan att vara sur på henne idag. :)
Men elaka ord kan sätta djupa spår i en människas liv.
Därför ska man alltid tänka efter flera gånger innan man slänger ur sig något elakt till nån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0