Guoa Götteboarg!

Vi har räknat lite och kom på att vi har varit i 5 olika städer under helgen som gått: Södertälje, Gnesta, Katrineholm, Göteborg och så Stockholm förstås. Vi kom hem idag och vi är som två hösäckar och smågnabbas om vem som ska ta ut vovven på sista kvällspromenaden för vi båda vill helst bara gå och lägga oss och SOVA! Vi är helt slut...
Jag förlorade fajten (i kväll) och därför sitter jag här och skriver lite i väntan på att klockan ska passera 22 så jag kan gå ut med vovven.
Första dagen i Göteborg var det iskallt ute och det småsnöade och jag hade mina nya vårskor på mig som dessutom var snorhala, inte så lyckat. Tänkte att eftersom det var barmark i Sthlm så skulle det bergis vara det söderut i Sverige också men när vi hoppade av i K-holm för att byta tåg så vräkte det ner snö och jag blev lite orolig.
Men hade rätt tur ändå för snön låg inte kvar på marken särskilt länge utan jag kunde gå i mina vårskor utan problem. Jippi.
Första dagen tog vi en shoppingrunda i Nordstan och jag inhandlade lite tröjor, Jonas ville ha nya skor men lyckades inte hitta några i sin båtstorlek.
På kvällen hittade vi en rätt mysig restaurang som var enkel och inte så påkostad (musiken kom ur en gammal radio som stod och skrällde bakom ett skynke) men maten var SÅ god! Och det är ju huvudsaken. :)
Andra dagen sken solen och det var säkert 10 plusgrader i solen och vi hade sett ett stort pariserhjul som stod mitt i stan som var till för allmänheten att åka i, så dit gick vi det första vi gjorde och tog oss en tur i hjulet. Första rundan var värst för vi kom riktigt högt upp och jag tvingade Jonas att sitta blixtstilla, han fick knappt andas bara för att inte vagnen skulle gunga. Men efter några varv så var det inte riktigt lika läskigt längre.
Efter den turen så åkte vi en liten sightseeingtur med båt i Göteborgs vatten. Man fick åka i en timme för bara 21 kronor, billigt!
Sen strosade vi runt lite och på kvällen så gick vi till restaurangen som fanns på hotellet och åt god mat och mumsig efterrätt. Vi somnade mätta och nöjda den natten, tur att det fanns hiss som gick upp till rummet för jag hade inte orkat gå ett trappsteg tror jag.
Och i morse åt vi frukostbuffé sen hanns inte så mycket mer med än att packa väskorna och bege sig till tågstationen.
En riktigt härlig helg som var välbehövlig för oss båda.
Här kommer lite bilder också:

Kommentarer
Postat av: carina

Gaaaalningar! Vad ser ni för nöje med att åka ett livsfarligt parisehjul????=) Hoppas att ni hade en toppenhelg! Kram

2011-03-21 @ 11:21:52
Postat av: Nina

Haha! Ja, jag var inte så pigg på att åka det där hjulet men Jonas ville absolut göra det, så det var bara att följa med. :)

Vi hade en jättemysig helg så det var lyckat.

Hoppas att ni också haft en bra helg. :)

Kram!

2011-03-21 @ 12:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0