Min helg

Vilken rolig helg jag har haft!
I lördags bjöd jag in syrran och våra kusiner Susanne och Carina på lite mat i lilla lägenheten och vi hade det jättemysigt. Vi satt och pratade om lite allt möjligt och så plockade vi fram ett spel som roade oss i säkert en timme.
Man skulle prata med hes röst samtidigt som man bröt på finska och så skulle man gäspa och se uttråkad ut när den som satt till höger om en pratade, sen skulle man skulle stryka på sina ögonbryn när man själv pratade och när jag skulle prata skulle jag börja med att säga "inte för att skryta men...." och syrran skulle säga "precis vad jag skulle säga!"..o.s.v helknasigt spel med lite konstiga regler, men kul! :)
Jag hade en liten otursdag i lördags, började med att mikron började glöda och lukta bränt (när jag berättade det för Jonas så sa han att mikron har ju grill och det säkert var den som syntes och att vi kunde titta på den nästa gång han kom med, men se det går inte...mikron hamnade nämligen på tippen....)
Sen hade inte affären efterrätten jag tänkt bjuda på så vi fick handla på ett ställe till.
När jag skulle börja laga mat så funkade inte spisplattan jag satt igång, den var iskall även efter en halvtimme så jag satte i gång den andra plattan som blev het på nolltid och jag brände mig när jag skulle känna om plattan var varm. Det var den visst....
Nu hade jag bara en liten platta att laga mat på så maten tog låååång tid att göra och när jag skulle göra såsen så rörde jag snabbt med en sked samtidigt som jag satte kastrullen på plattan och säkte värmen, (frääääääs!) sa det och så blev det lite bränt på botten men jag tror och hoppas att det inte märktes på smaken.
Sen när plåten med klyftpotatis och biffar skulle ur ugnen så satt den stenhårt fast! Den gick inte att rubba ur ugnen så syrran fick försöka en stund och till slut fick hon ut den!
Efter allt det roliga kunde man till slut helt färdig och svettig gå och sätta sig till ro och äta...
Det bjöds alltså på klyftpotatis, biffar med fetaost i, whiskeysås och sallad och till efterrätt blåbärspaj med vaniljglass och kaffe.
Gjorde misstaget och dricka kaffe också och gör jag det på kvällen så går det inte somna sen på natten.
Så när gästerna gick runt kl 23 var jag jättepigg och diskade rent det sista, bäddade bäddsoffan, gjorde mig i ordning, tittade på långfilm som började runt kl 12 på natten och fortsatte att titta på tv efter det och tänkte att nu var klockan runt 3 på natten nu MÅSTE jag försöka sova lite. Men jag låg och stirrade i taket i 2 timmar till innan jag till slut somnade kl 5 och då sov jag till kl 11 och skulle med tåget sen 3 timmar senare, så det blev inte mycket gjort på söndagen.
På tåget förresten när jag skulle gå av tog en person tag i min hand och sa "men vad roligt att se dig!!!" med ett stort leende. I två sekunder tänkte jag "vem är det där?" innan jag såg att det var min gamla jobbiga högstadielärare Hildegun som jag hade i hemkunskap...jag kvittrade tillbaka något som:  "jamen detsamma!" sen gick jag.
När jag kom av på plattformen tänkte jag igen "jäkla kärring som gav mig tvåa i hemkunskap fast jag kämpade och gjorde allt man skulle och min kompis som jag jobbade med hela terminen fick en femma." men sen möttes jag av en massa pussar från Jonas och Milton så jag hann inte tänka så mycket mer på det.
Nu var jag tillbaka hos mina tre killar (Jonas, hunden och katten.) <3
Vår hemliga baby vi håller gömd i bilen...

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad skumt, tänkte på Hildegun häromdagen. Jäkla satkärring....

2011-03-28 @ 21:05:28
URL: http://energida.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0