Babyface

Var precis till Systembolaget för att köpa lite öl till i kväll.
Kände efter så att id-kortet säkert var med för jag vet ju att jag får visa varje gång, förutom när jag har glasögonen på mig.
Jag är som Stålmannen, blir en HELT annan person med glasögon (tydligen). Men nu hade jag glömt glasögonen hemma så jag visste ju att jag skulle få visa, men nånstans så hoppas man ändå att man ser några dagar äldre ut än 20 denna gången. Tar mina öl och ställer mig i kassan och kassörskan sitter bara tyst och glor på mig och jag står där med mina pengar och tittar till slut frågande på henne.
Sen kommer det:
"-Hihi, nu är det ett sånt där gränsfall om man ska fråga efter leg eller inte..."
Jag suckar lite och tar fram mitt leg som hon tittar på i ca 1 sekund innan jag får det tillbaka.
Undrar varje gång jag går därifrån hur gammal jag kommer att vara egentligen den dagen då jag, utan glasögon, kan köpa mig ett par öl utan att behöva visa legitimation...
Det börjar ju bli fånigt detta.
"Men jag ÄR 30 år, jag lovar!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0