Duschnöd

Tisdag morgon.
Det börjar märkas på mitt hår att det inte finns någon dusch i lägenheten här i K-holm.
Det SKA finnas en i källaren (tydligen) men den har dom lyckats gömma riktigt bra.
Och även fast jag skulle hitta den så vill jag nog inte stå där och duscha ensam medan mina grannar är nere i tvättstugan och går runt där.
Kanske är vattenslangen i tvättstugan som är "duschen" slog det mig nu...
Lite rolig tanke att man skulle stå där och spola av sig med vattenslangen med badmössan på och tvålen och tvättsvamp i högsta hugg, och så står man där och skrubbar som mest när en granne kommer in och ska lägga in sin tvätt. "Tjena, tjena...!"

Med tanke på hur mycket jag varit på och klagat till fastighetsskötaren och hyresvärden den senaste tiden, så känns det som att jag inte är så poppis just nu och borde ligga lågt ett tag så jag inte får en rejäl hyreshöjning eller något som hämnd.
Får tassa hem till syrran och låna hennes dusch...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0