Jorå så att...

Känner mig grymt teknisk och duktigt just nu. :)
Jonas sa över telefon hur jag skulle kunna göra så min mobil blev ett modem till min dator (som jag tog med mig hit), så att jag skulle kunna komma ut på Internet. Och jag höll på halva kvällen igår och försökte komma ut på Internätet men utan att lyckas. Men så nu så uppdaterade jag den s.k "systemprogramvaran" i telefonen enligt Jonas befallning och vips här är jag! Hoppade till av lycka när startsidan plötsligt visade sig framför näsan på mig. Så beroende man är av vissa prylar, är ju skrämmande banne mig.

I dag skiner solen här över lilla K-holm och syrran och jag tog en tidig en timmes promenad ut till (och från) kyrkogården, där satte vi vita och rosa rosor på mammas grav och satt sen på bänken intill och pratade lite. Vi tycker att tiden har gått så otroligt snabbt och att det känns så himla länge sen vi träffade mamma. Den friska mamma som alltid gjorde samma saker och allting var alltid på samma sätt när man kom hem till henne. Dörren in till huset stod alltid öppen hela somrarna för "det var nyttigt med frisk luft" som hon sa. Radion som stod och spelade på lagom volym nästan dygnet runt på Rix FM kanalen i vardagsrummet, och hon som alltid envisades med att ha halsbandet utanför sina polotröjor och alldeles för hårt sprejat hår och vi kunde prata om allt med henne och vi skrattade och grät tillsammans...hon var så fin. Och vi saknar henne såå mycket!

Och igår gick jag med syrran på ett bas/puls-pass. Det första Friskispasset på läänge (pga knäna).
Det är ju vansinnigt roligt att träna på Friskis och jag skulle gärna börja igen, men jag lyckas alltid göra illa knäet när jag kommer igång. Tror att knänet blir överbelastat på något sätt, men såna här pass lite då och då kan man ju få unna sig i alla fall. :)

Nu ska jag nog ta och gå ut i solen lite granna. Det har varit så regnigt och kallt innan i veckan så det är bäst man passar på!

Tack för att du läste! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0