Vakande ängel

Åh, jag kan inte sova!
Vaknade redan kl 4.33 (klockan är ALLTID något med X.33 när jag tittar på den av någon konstig anledning...)
Vaknade av att det luktade skit i hela lägenheten, det första som slog mig var att katten hade skitit i hallen igen som han alltid gör när han inte tycker att lådan duger. Men så försvann stanken för ett tag och jag började titta snett på Jonas, var det han som hade släppt en så illaluktande mök så att jag vaknade?!
Men så när jag gick upp för att gå på toa så låg där en präktig liten hög på hallgolvet så...förlåt Jonas.
=====================================================================
Jag tror att jag inte kunde sova för att jag igår kom på ett viktigt papper jag måste ha med mig, och jag var SÄKER på att jag lagt det i vår lilla trådkorg som vi lägger alla viktiga papper i.
Men tror ni att det låg där? Nej såklart inte.
Letade överallt i går kväll utan resultat så när jag vaknade i morse så låg jag och tänkte på det där pappret och försökte tänka tillbaka på när jag hade pappret senast, och var jag kan ha lagt det. Men tankarna slutade alltid vid trådkorgen så jag gick upp och letade först i bokhyllan som trådkorgen står i, men inget papper.
Sa tyst för mig själv "snälla mamma hjälp mig att hitta mitt papper..."
Kändes meningslöst att titta i trådkorgen eftersom jag redan tittat där noggrannt två gånger och verkligen skakat på varje papper ifall mitt papper hamnat i på något sätt, men eftersom jag var så säker på att jag lagt det där så kollade jag igen. När jag närmade mig botten av korgen så började jag inse att pappret inte låg där och gav upp...så tog jag upp nästa papper och helt plötsligt höll jag i pappret jag letat efter, det låg bara där helt öppet.
Jag gick fram till mammas kort som vi har på vår hylla och sa "tack mamma!" och pussade kortet, säkert väldigt töntigt tycker ni men jag kunde inte låta bli och eftersom Jonas sover så kunde jag göra det. :)
=====================================================================
Fast min syster fick hjälp av mamma på riktigt en gång, det finns ingen annan förklaring...
Min äldsta systerdotter hade tappat bort sin kamera och hon var så ledsen för det. Syrran letade i lägenheten, i bilen och överallt. Hon bad oss leta hemma hos oss också eftersom dom nyligen varit här men kameran var verkligen borta så vi trodde att hon hade tappat den utomhus nånstans.
Melinda grät och grät och syrran sa till slut i förtvivlan "snälla mamma, hjälp mig att hitta kameran..."
Så lite senare samma dag skulle min yngsta systerdotter sätta sig vid deras dator men den gick inte att sätta igång.
Dom provade laptopen men den gick inte heller att sätta igång, så skulle dom titta om sladdarna till den stora datorn satt i kontakten och sladdarna ligger under en säng som står i närheten av datorn.
Och där under sängen låg kameran! Och sladdarna satt i kontakten...
När dom sen återigen utan att ha rört något provade igen att sätta i gång datorn så funkade det!
Vi vill så gärna tro att mamma vakar över oss och hjälper oss när vi behöver hjälp (som hon alltid har gjort).
======================================================================
Bloggen vägrar att göra mellanrum mellan styckena i bland så då får man dela på texten själv bäst man kan för att det inte ska bli så svårläst.
Nu börjar jag bli hungrig! Ska nog ta och koka mig lite ägg. :)
Tack för att ni läste! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0