Än slank dom hit och än slank dom dit...och än slank de ner i diket!

Packa, packa, packa....
Så fort det blir helg så är det dags för oss att packa våra väskor igen, i stort sett.
Min kära moster firar ju sin födelsedag lite i förskott som sagt så därför är det dags igen, det är alltid kul att träffa gamla tjocka släkten.
I bland känner man att "åh vad skönt det skulle vara om dom kunde komma till OSS nångång på högtider och så". Kom vi till dom lika sällan som dom kom till oss så skulle vi nästan aldrig ses. Och vi skulle inte bli firade på våra födelsedagar alls om vi inte for till dom eftersom vi fyller på så "dumma" dagar. Och det är klart...jag fyller ju faktiskt på den näst dummaste dagen på hela året så det ju svårt att åka hit då det förstår jag ju. För den dummaste dagen att fylla på måste väl vara julafton?
Vi börjar närma oss en av släktens "födelsedagsmaraton" när halva släkten fyller år på en gång.

16 maj: Min moster
23 maj: Min syster
3 juni: Min systerdotter
4 juni: Min morfar
5 juni: Jonas bror
26 juni: Min kusin
7 juli: Min faster o.s.v

Och Jonas och jag far runt som yra höns i vår lilla blåa pruttipangpang rike runt. :)
Fast. EN dag som släkten faktiskt får komma hit till oss är om vi nu skulle gifta oss en vacker dag. Observera OM:et och "vacker dag". Min tilltänkta får nämliga kallsvettningar och kniper ihop som en mussla så fort det kommer på tal så jag har lite att jobba med först. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0