65 årig bröllopsdag!

I dag har morfar och mormor varit gifta i hela 65 år, men det vet dom nog inte om...att deras dag är idag alltså.
För 65 år sen blev mormor gravid med mamma och morfar och mormor var mer eller mindre tvungna att gifta sig för att inte mamma skulle bli en "bastard". :)
Samma med min pappa.
Farfar och farmor var kusiner och blev kära (ugh!) och deras föräldrar gjorde ALLT för att dom inte skulle få träffa varandra. Men farfar och farmor träffades i smyg och vad dom gjorde under sina möten är inget man vill tänka på, men så pang boom så var i alla fall farmor gravid med min pappa. Och då var dom ju tvungna att få träffas och t.o.m gifta sig, och därefter fick de 3 barn till.
Lite roligt att det finns såna historier om hur båda mina föräldrar blev till.
Men jag tycker ju förstås att det var en himla tur att både mamma och pappa blev till.
Sen desto mindre kul att dom skulle bli sjuka och dö unga...

Idag säger vi hur som helst GRATTIS till morfar och mormor på er bröllopsdag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0