Lördagmorgon

Lördagmorgon.
Skön känsla när man vaknar och inser att man har två dagars ledighet framför sig, då gör det inget att klockan ringer kl 8 på morgonen för man ska ut och rasta vovve.
Särskilt inte när man möts av en massa pussar från vovven också då är kärleken total...
Fast sen när vovven gör det STORA misstaget och skiter för TREDJE gången under en och samma promenad på en gräsmatta utanför en av de "finare" husen på en av de "finare" gatorna med vackra rosenbuskar utanför(jo, rosorna blommar fortfarande!!!), och med en massa fönster som ser en, då försvinner den morgonkärleken till hunden med ett litet....poff. Inte för att han skiter utanför ett visst hus utan för att den onormala hund-hum-hum skiter för tredje gången!!
Då blänger man i stället på honom och fräser "hur många skitpåsar ska man behöva ha med sig egentligen??
Skit EN gång som normala hundar gör!"
Min hund kan t.o.m lyfta på benet och kissa och stå så och skita samtidigt, så jag borde insett för länge sen att min hund ÄR nog inte en av de normala hundarna...
Vad händer i dag då?
Vi ska möta upp två kompisar nånstans (har inte fattat vart än men det brukar ordna sig...) och lyssna på nån slags musik. Det enda som gick in var att Jonas skulle dricka öl och jag skulle köra. Det var liksom underförstått när han fick höra att dom skulle sälja alkohol på stället och jag fick en klapp på knäet och han mumlade något om att då fick vi ta med oss GPS:en. Åka kollektivt tänker ni? Nä. Det är vi alldeles för lata för.
Bilen it is.
Apropå bilen så ser den inte riktigt klok ut just nu. Först har en bit av skyddet till grillen under registreringskylten ramlat av (den satt löst och det är INTE mitt fel) sen har EN fälg ramlat av (inte heller mitt fel!).
Tur att det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man åker hem.
Nu, dags för frukost!
Ha en bra dag och tack för att ni läste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0