Sagan om Ninas lördag

Har ni haft en skön helg såhär långt?
Det har vi, i går började vi lördagen med en välbehövlig trimning av familjehunden.
Han sprattlar för sitt liv och ser alla chanser han kan för att rymma de första 30 minuterna, sen kommer alltid en hög och tung suck från honom och det betyder "okej, jag ger upp!" för sen sitter han där som en liten ängel.
Efter Jonas dusch....näää.. :p
Just den här bilden är efter Milles trimning faktiskt, välbehövligt som ni ser.
När vi plågat honom färdigt (för det är så han ser det) så tänkte vi belöna honom och oss själva med en långpromenad i Tyresta naturreservat, finns olika långa stigar att gå där och vi valde stigen som är 5 km lång.
Så underbart att bara gå i den tysta skogen och känna den friska luften.
Undrar om man börjar bli vuxen på riktigt som uppskattar en sånhär sak?
Vindbrallorna var på också för det var lite kyligt ute...ja, jag börjar nog bli en tant. :S
Jonas höll i kameran och jag frågade om han inte kunde ta lite bilder i den fina naturen.
Och sen frågade jag om han inte kunde ta lite bilder på Mille och mig (man får säga åt honom att ta bilder på mig för att jag överhuvudtaget någonsin ska fastna på bild.)
Okej!, sa han och klick! Och den blev den fina bilden här nedan...
Jag: Men nu var jag ju inte beredd. Kan du inte ta på både Mille och mig när jag håller i honom?
Jonas: Okej! Klick! (Bilden nedan)
Jag: Men du måste ju vänta lite! ....Så! Nu är vi beredda.
Jonas: Okej! Klick!........(tittar på kameran och säger "nä" och raderar innan jag hunnit titta på bilden och tar en ny bild. (Bilden nedan)
Så nu är vårt lilla äventyr där borta förevigat.
Idag blir det nog en tur ner till stan. Kan inte komma på något jag behöver köpa, men den kan vara kul att bara strosa runt lite i affärer ändå. Och något onödigt kan man ju alltid köpa. ;)
Ha en bra dag hörreni och tack för att ni läste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0