Seg

Nu är räkningarna betalada, maten i magen och nu tänker jag endast sitta på min breda, bleka rumpa resten av kvällen!
Vet inte vad det är med mig men jag är helt slut på kvällarna. All energi som det är meningen att man ska ha fyllt på efter en god natt sömn verkar inte infinna sig hos mig. Det måste vara något läckage i mitt batteri...
Tre veckor kvar till jullov! Pust, pust!
I går premiärsmakade vi på glöggen som jag köpte häromdagen.
Det luktade underbart i hela lägenheten medan den värmdes och den gjorde gott i magen också. Mums!
Glögg med mandlar i och med pepparkakor till är himla mumsigt.
Inga russin ska det vara, kan inte låta bli att tänka på snorbusar när jag ser dom.
Vet att jag EN gång av ren nyfikenhet när jag var liten kanske ska tilläggas också, åt en snorbuse men tyckte att det var så äckligt så jag gjorde aldrig om det igen. Hade ju sett jämnåriga kompisar mumsa på gratissnackset så tänkte väl att man kanske missade något mumsigt, men icke. Så därför vet jag hur konsistensen på snorbusar är och den är banne mig inte långt ifrån samma känsla som när man käkar ett russin. Blä!
Nu är det inte långt kvar tills det är dags för nästa båtresa.
På torsdag åker Jonas och jag Tallink till Tallin med min moster, mosterns gubbe och mina kusiner m. respektive.
Ska bli jättekul! Vi ska b.la gå på julmarknad i Tallin hade vi tänkt.
Har man tur så kanske man t.o.m hittar några julklappar? :)
Nu ska jag börja kvällen framför tv:n och se om det finns något att se.
Puss på er.
(Inte meningen att all text ska flyta ihop, men i bland gör inte bloggen som jag vill...hoppas det går bra att läsa ändå...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0