Nu är det jul igen

Har precis kommit hem efter en avskedsmiddag för Victoria som ska flytta till Trysil på måndag.
Vi var totalt 11 stycken och mumsade i oss ost,kött och skaldjursfondue.
Det var skitgott och nu är magen full och nöjd. Jag måste försöka lura dit Jonas nångång! Mums!

Jag tog en promenad hem för att mättnaden skulle lätta lite (svårt att somna om man är proppmätt) och såg då till min stora fasa att dom REDAN har satt upp adventsjulgranar längs vägen på torgen jag gick förbi, WTF!
Det är nästan 2 månader kvar till jul, snälla snälla börja inte plåga oss REDAN med julpynt, tomtedräkter till barn, 17 olika färger på glitter, reklam i tidningar o på planscher om julbord, B.l.o.s.s.a glöggen heter BLOSSAAAAAAA och "Absolut christmas" skivan (ni glömmer väl inte godingarna dom spelar varje år...vad sägs om "Last christmas"? Eller den käcka "Feliz navidad"? Å inte å förglömma "Tänd ett ljus o låt det brinna"...............)
Nu mer än någonsin så hoppas jag att Jonas och jag får till den där resan vi planerat att göra över jul o nyår!
Man skulle väl lite lugnt kunna påstå att jag är aningens anti-jul just nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0