Häxan surtant

Jag är förkyld och en nypa bitter just nu....säger bara det.
Är fullt medveten om att jag inte är lika pedant som min käre sambo är, han klarar t.ex inte av att ha disk i diskhon när vi lägger oss och blir det fullt i smutskorgen blir han GALEN. Då tvättar han kläder så det ligger kläder på tork överallt i hela lägenheten.
MEN, sen finns det ju vissa saker som jag blir GALEN på, t.ex när man plockar ur diskmaskinen och ska lägga upp glas, tallrikar m.m på hyllan igen. Då är Jonas expert på att blanda allt så det blir en enda röra på hyllorna och det irriterar mig så, blä. Ska visa en bild på hur jag menar...(och det brukar kunna vara mycket värre än detta).
Vad gör t.ex kopparna i översta hyllan längst till vänster där när resten av kopparna står nån annanstans?
Och så står det värmeljushållare mitt i allting?? (Mitten på översta hyllan).
Och termos på ena sidan av hyllan och tekanna på andra sidan av hyllan?
Kalla mig gärna fånig men jag blir galen på sånt här på riktigt.
Särskilt när vi ju inte har några köksskåp och allt vårt porslin syns, så vill man ju ha lite fint på hyllorna.
Som jag nämnde förut så har J skickat efter ett tefat som han har pysslat med i många timmar två kvällar på raken. Så såhär fint har man det på köksbordet när man bor med nån som har modellflygplan som hobby...
Har fått två val, antingen ska det alltid ligga 3-4 plan i baksätet på vår bil som vi ska få i huvudet om vi skulle vara med om en krock, eller så får allt ligga på kökbordet och skräpa.
Och så undrar folk varför jag ogillar hans hobby...detta är EN av anledningarna.

Kommentarer
Postat av: Ida

Män och deras leksaker : ) Kul du också har en tvättoman till man, trodde jag var den enda. Han diskuterar olika tygmaterial och tvättemperaturer med mina tjejkompisar... manligt

2011-09-15 @ 15:29:20
URL: http://energida.se/wordpress
Postat av: Nina

Hahaha! Rätt skönt iofs för då har man en sak mindre att tänka på. ;)

2011-09-15 @ 16:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0