Jiiihoooo!

En sån skön känsla av lättnad!
Nu har jag äntligen körkort och om några dagar kommer det med posten så då har jag det även i min hand.
Det har varit många, många, MÅNGA turer mellan Sthlm och K-holm i sommar och höst för att ha teori och körlektioner, det har varit skitjobbigt men nu känns det som det är värt det.
Har inte nämnt något för att slippa tjatet och känna pressen, fungerar nämligen som sämst under press (en del blir peppade av det, jag blir passiv) och ville inte ha det på mig.
Utan jag ville ta mitt körkort i lugn och ro och det fick ta den tid det tog, det tog nästan exakt 4 månader.
Den 31 maj skrev jag in mig på körskolan i K-holm och lärarna Anna och Batu har varit UNDERBARA!
S-E trafikskola, lägg det på minnet om du vill ta körkort i framtiden och tänkt göra det i K-holm.
Redan i dag har jag varit ute och kört i värsta bilsmeten i Stockholm, så nu har jag fått mersmak och håller på och skriver en nota och ska åka ENSAM och storhandla vid Midsommarkransen en bit bort nån dag. ;)
Kommer nog att kännas konstigt att inte ha någon bredvid mig som säger "gör si, gör så"...fast samtidigt lite skönt...

Kommentarer
Postat av: Ida

Modig du är, jag har fortfarande inte vågat åka själv förutom nedför en grusbacke och jag tog körkort början på förra året : ) Men Malmöbor är mycket aggressiva av sig i trafiken, skyller på det....

2011-09-21 @ 07:56:27
URL: http://energida.se/wordpress
Postat av: Nina

Hihi. :) Ja, Stockholmare är inte så snälla dom heller och vill man komma nånstans överhuvudtaget så måste man våga tränga sig fram. Fast jag upplever ändå att andra bilister är snällare mot mig nu när "övningskör"-skylten är borta...

2011-09-22 @ 19:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0