Lille bilen å jag på äventyr

Dag två klar för denna vecka.
Sitter kvar på jobbet i min avdelning och väntar på att klockan ska bli halv sex, då ska vi nämligen börja vår "första hjälpen" kurs. Och den håller på ända till kl 21 så det blir en låååååång dag på jobbet idag.
Var nämligen här redan klockan 7 i morse fast jag började klockan 8 egentligen, varför då kan man ju undra?
Jag tog bilen till jobbet för första gången i morse och Jonas sa åt mig att vara ute i god tid för att jag troligtvis skulle hamna i köer. Så klockan 6 i morse ringde min mobil på väckning, jag klev upp, gjorde mig i ordning och satte mig i bilen och mumlade för mig själv hur galen jag var som frivilligt gav mig ut ensam i värsta rusningtrafiken bland alla stressade och arga Stockholmare sådär på morgonen. Och i allafall här i Sthlm så blir folk plötsligt självmordsbenägna när de kommer till ett övergångsställe, även fast de ser att det kommer en bil på vägen så går de rakt ut!
Men i väg kom jag och inga köer syntes till och jag kom till jobbet på ca 20 minuter så 6.50 var jag framme.
Morgonpersonalen bara tittade förvånat på mig när jag dök upp. Men nu vet jag hur jag ska ta mig TILL jobbet, nu ska jag bara komma på hur jag kommer hem också. Har lovat en modig arbetskompis skjuts en bit också för att hon inte skulle behöva åka ensam så långt med tunnelbanan (vi brukar alltid göra sällskap annars). Fast vi kom på att jag bara kunde skjutsa henne en station bort för sen bor vi på olika delar av stan...bättre än inget kanske...
Men det är lätt att få mersmak när man tar bilen, det var SÅ SKÖNT att slippa tunnelbanan om så bara för en morgon! Det dumma är ju att man får betala tullavgift 2 gånger per dag om man tar bilen till jobbet...
Är det detta som kallas för lyxproblem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0