Lördag, i kärlekens tecken

Underbara fredag, jag trodde aldrig att du skulle komma! Var har du varit hela veckan??
Trött som ett utskitet lingon, med 5 kilo hosta i halsen och har varit frusen mer eller mindre hela dagen.
Var på vippen att gå hem tidigare från jobbet, en snäll arbetskompis erbjöd sig att jobba min tid så kunde jag gå hennes tid till klockan 15. Men jag stod ut hela dagen och nu är det bara SÅ SKÖNT att vara hemma igen.
Har slängt mig i sängen och tänker inte lyfta särskilt många fingrar denna kvällen.
Min smygalkis till sambo har gått till Mälarpaviljongen här i närheten och sitter och ölar för sig själv.
Visst är man väl en smygalkis om man är så sugen så att man ensam kan sitta i flera timmar på en bar och öla?
Så sugen har då aldrig jag varit på öl i alla fall...godare och roligare med sällskap ju.

I morgon smäller det, en mer eller mindre sensation händer i vår släkt.
Då ska min kusin Susanne och hennes Jens gifta sig, och det är 65 år sen någon gifte sig senast i vår släkt (morfar och mormor).
Jag har med andra ord aldrig varit på ett bröllop så det ska bli så underbart att se dom i morgon.
Och lilla Moa-gumman ska döpas också. :)
Så det är en härlig lördag vi har framför oss.

Hoppas att ni också får en bra helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0