Manikyr

Var på Apoteket häromdagen och där inne gick det runt en kvinna som gjorde reklam och gav gratis provpåsar på diverse ansiktscremer. Plötsligt stod hon framför mig och kisade med ögonen och kom nära mitt ansikte för att se om jag behövde cremen som motverkade fet hy eller den andra. Och rent automatiskt ryggar man ju tillbaka lite när nån kommer "för nära". Det blev till slut den andra cremen för min del och hon berättade snabbt vad cremen gjorde för hyn och lika snabbt som hon plötsligt stod framför mig, så försvann hon igen.
Jahopp.
Kom på den (tyckte jag) briljanta idéen att köpa hem ett färdigt paket med fransk manikyr från kosmetikaffären.
När jag kom hem skuttade jag glatt till skrivbordet, tände lampan och började och tänkte att "åh nu ska äntligen mina naglar bli lite fina..." NOT!
Det första man skulle pensla på var "bas färgton" och det var ju bara att måla på som vanligt nagellack, so far so good. Men SEN! Ni vet det där vita man ska ha på översta delen av naglarna, det hamnade lite varstans och absolut inte där jag ville ha den. Stod och skrubbade en bra stund med tvål och vatten och hade vitt över hela naglarna och vita fläckar på händerna och paniken var nära innan Jonas till slut kunde klämma ur sig att vi hade Aceton hemma.
Och nu efter några misslyckade försök så fick jag inse att det bara var att ge upp och nöja sig med basfärg och topplack.
Suck.
Vill man vara fin får man lida pin. Och det tidigare glada humöret får sig en törn också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0