Tefat

Ni som trodde att jag skojade när jag sa att Jonas höll på och tillverka sig ett tefat kommer med detta inlägget få se att det (tyvärr) inte var något skämt.
Flera kvällar på raken har han suttit timvis som fastklistrad i köket och grejat och i går var det dags att testa den nya skapelsen. Milton och jag satt mest och tittade oroligt på när husse väldigt inlevelsefullt försökte få grejsimojsen att flyga i vårt vardagsrum.
"-Den låten knappt något alls, bara biiiiiiiiiip" fick jag förklarat för mig innan den sattes igång när jag undrade om vi inte skulle störa grannarna om den testades inomhus. Och den lät inte så väldans mycket, men de fyra propellerna fick fart på våra dammråttor som flög kors och tvärs likt "bollarna" som flyger fram i öknen som man alltid ser på film.
Efter mycket om och men så lyfte den lilla grejsimojsen kanske 20 cm och lyckan var gjord för kvällen.
Vi kunde båda somna lyckliga den natten.
Jag, för att jag kanske kan få lite fint i köket nu när allt är klart och Jonas för att hans grejsimojs fungerade.
Det ska byggas ett "skal" på den sen och på med lite julgransbelysning.
Blir nog fina fisken........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0