Vår låt

Har bara hört ros om Veronica Maggios skiva "Satan i gatan" så jag blev lite nyfiken på den. Så jag letade upp den på nätet och kollade låtlistan (som egentligen inte sa mig så mycket, men man kollar alltid låtlistan ändå av nån konstig anledning...)
Och en av låtarna heter "lördag den 15 mars" och det tyckte jag var lite kul för Jonas och jag blev tillsammans lördag den 15 mars för snart 9 år sen. Så tänkte jag att där kanske vi hade en låt som kunde blir "vår" låt, men så läste jag texten till låten som för övrigt är ungefär 1 minut lång.
Den går såhär:

"Mamma ville ta en taxi men pappa var för snål
Så dom fick värma sig i varenda trapp
1981 det var fredag
Men det skulle snart bli lördagen den femtonde mars
Mmm."

Har lite svårt att se Jonas och mig dansa till "vår låt" om det blir bröllop eller nåt i framtiden med den här texten till.
Not gonna happen.
Fick sen reda på att Veronica Maggio är född lördag den 15 mars -81 så låten handlade inte om oss överhuvudtaget.
Attans järnspikar, det som skulle blivit så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0