Att heta eller inte heta...

Varför är det så himla svårt att komma på ett pojknamn?
Tjejnamn hade vi hur många som helst på lager, men med killnamn går våra åsikter helt isär.
Vi har skrivit listor med killnamn och inte ett enda namn kan vi komma överens om.
Långa killnamn blir smeknamn, som Christoffer blir en Krille och en Daniel blir en Danne o.s.v så vi vill försöka komma på ett namn där han inte behöver få ett fånigt smeknamn. Så ett kort, bra, inte allför vanligt namn är vad vi letar efter, men det är inte helt lätt. :)
Sen måste ju namnet även passa på honom både som liten och vuxen. Vissa namn är jättegulliga på små barn som tultar runt i lekparken, men kanske inte är lika gulligt när den lilla har vuxit upp till en vuxen man.
Shit så svårt!
Här är våra namnförslag hittills:

Mina förslag: Elias, Wilmer, Love, Oliver, Liam, Neo och Leon. Och Jonas har kommit på "fel" på samtliga namn.

Jonas förslag: Felix (det heter hans katt!), Oscar (det heter hans mammas katt!), Axel (när han är full kommer han att presentera sig som Asel) Max (hamburgekedja?), William (heter ALLA ungar i dag) och Ville (och sen kommer lillasyster Kunde eller?).

Ja det är inte lätt det där.
Har ni några fina namn på lager så SNÄLLA, skriv några rader på kommentarer!
Annars kommer nog vår son att få gå namnlös.

Kommentarer
Postat av: Ida

Mitt favoritnamn är Adrian. Annars tyckte jag Elias var ett jättebra förslag!

2012-04-30 @ 08:57:57
URL: http://energida.se
Postat av: Nina

Det är ju jag förstör mycket också iom att jag förknippar många namn med barnen på jobbet, och Adrian är tyvärr ett av dom...men annars är det ett fint namn, absolut! Tack för förslaget!

:) :)

2012-04-30 @ 13:18:15
Postat av: Ida Eriksdotter

Jag har försökt sälja in både det och Noa till flera utan att lyckas och det är alltid de som jobbar med barn : ) Råkar alltid vara de som har problem att hitta på killnamn också... samband tro?

2012-05-02 @ 11:06:20
URL: http://energida.se
Postat av: Nina

Haha, jaa det måste ha en samband då. :)

Vad roligt, det visste jag inte.

KAN ju ha att göra med att pojkar OFTAST är busigare och "jobbigare" än tjejer, och man vill ju absolut inte döpa sitt barn efter en annan jobbig unge. ;)

2012-05-02 @ 17:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0