Barnvagn

Vi har blivit med barnvagn! ...eller ja, vi har i alla fall beställt en och skickat in en delbetalning.
Jag lyckades övertala Jonas att följa med till centrum, och kika på vagnen jag sett när Anna och jag varit där. Jag lät nog som att jag jobbade som en försäljare i affären när jag skulle visa hur bra vagnen var, för rätt som det var sa han "ja, men jag tycker att vi bestämmer oss för den här vagnen". Sagt och gjort så stegade vi fram mot kassan, men där stod en ung kille som verkade jobba ensam i affären den dagen. Inte för att vara den, och killen var säkert jätteduktig på sitt jobb, men hur mycket information skulle han ha tid att ge oss om vagnen för vi hade ju ett gäng frågor vi ville ha svar på. Vi bestämde oss för att gå hem och kolla internet om man kunde beställa vagnen nånstans för samma pris. Vi hittade ett ställe som dessutom sålde den för 1000-lappen mindre än i affären. Så vi ringde till stället och hörde oss för om lite saker och allt lät bra, så vi slog till. Vi har ingen aning om vi gjort en vanvettsaffär, men det kan man väl iofs aldrig vara säker på innan man fått grejen.
Jag har längtat såå länge efter en så fånig sak som att köpa vagn, så lyckan är total just nu. I dag är det dessutom 4 månader kvar till beräknad datum när vår efterlängtade bebis ska komma.
Shit. Om ca 4 månader blir JAG mamma! Hjäääälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0