Sjuk

Den här helgen fick jag fira sängliggandes.
Jag har haft magknip, frossa, feber, JÄTTEONT i kroppen och varit illamående. Två av symtomen (magknip och illamåendet) kan jag iofs skylla på järntabletterna jag började ta förra veckan, så dom tänker jag inte ta mer utan får försöka hitta en annan sort helt enkelt, ELLER så får jag äta något som innehåller en massa järn...jordgubbar t.ex mmmums. :) Har ni smakat jordgubbarna än? Smällde i mig en hel liter förra helgen, dom var riktigt goda faktiskt!
Var febern kommer ifrån har jag ingen aning om, men den har tack och lov gått ner nu och lilla bebisen i magen sparkar för fullt så honom har det nog inte gått nån nöd på. :)
Fast vi började bli lite oroliga när febern steg till 38,3. Vid 39 graders feber ska man uppsöka läkare stod det på nätet för då kunde det vara fara för bebisen, men tack och lov så steg aldrig febern så högt upp.

Ja, så här har ni mig... en mindre vacker syn för omvärlden, sängliggandes, skulle behöva en välbehövlig dusch men har ingen ork att stiga upp just nu.
Fast i morgon ska jag jobba är det tänkt så jag måste väl stiga upp snart ändå och försöka ta den där duschen och kanske komma ut i det fina vädret. Ska ju öppna förskolan i morgon och vi är inte så många som ska jobba i morgon för det är en "klämdag", så jag kan nog inte hitta nån som kan öppna åt mig så det är bara att pallra sig i väg.
Men sen på tisdag är det ledig dag igen, ska bli underbart skönt!
Sen är vi inne i maj månad gott folk.
Lovely!
Den månaden bjuder på en massa skoj: syrrans födelsedag, babyshower, besök hos barnmorskan, Eurovision, konferens i skärgården med arbetskompisarna, hudvård med syrran o kusinerna, tårtkalas hos Sofia och P-Å, Karro kommer på besök o.s.v o.s.v

Nä! Om man skulle ta den där duschen nu då...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0