Skriiiiiiik!

Nyss hemkommen efter en flera timmar lång promenad i kylan.
Mina lår är helt röda av köld, så i morgon åker nog termobyxorna på! Hatar att frysa och jag är alltid frusen på vintern, spelar ingen roll om jag är ute eller inne...
 
Medan vi var ute på promenaden kom jag på att Wilmer behövde få ny blöja och så var det matdax.
Men vi var ganska långt i från något köpcentrum eller nån affär man kunde gå in i, så jag tog hissen ner till tunnelbanan till spärrarna och tänkte göra allt där.
Wilmer blev pipigare och pipigare, och jag vet sen innan att den stora bomben slår ner vilken sekund som helst och pipet övergår till dödsvrål.
Blöjan var full och han brukar alltid somna med flaskan i munnen så jag tänkte att jag byter på honom först, så slipper jag böka med honom när han somnat.
Och mycket riktigt, medan jag bytte blöjan slog bomben ner och det med besked.
 
Plötsligt börjar han skrika som en gris i slakthuset och folk tittar på mig och gubben i biljettluckan lutar sig fram för att se vad jag gör med det "stackars" barnet, för på honom lät det som han fick storstryk och höll på att dö. Minst.
Samma sekund som flaskan kom in i munnen tystade han och jag kunde torka bort svetten och andas ut. Men jag kände mig verkligen som en barnmisshandlare där ett tag, skriket ekade i huvudet på mig ett tag efteråt.
Blir inte kul när han kommer in i sin första trotsålder, mamma mia...
 
Sen gick vi till hunddagis och hämtade Mille, vandrade hem och nu ligger bebis under bebisgymmet, vovven utslagen i saccosäcken och jag sitter här.
 
Jonas ska ha filmkväll med kompisarna i kväll. 
Wilmer och jag ska roa oss med ett bad, kvällsmat och sen pyjamasen på och sova!
Kommer nog inte bli en sen kväll för min del heller, är redan jättetrött.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0