Hormonmonster

I dag var alla mina tre kära kollegor borta från jobbet. Två av dom ligger hemma nerbäddade i hög feber och den tredje har varit på kurs hela dagen. Så det var jag och en annan kollega som aldrig varit inne på vår avdelning förut, men som är en lugn o duktig tjej och så 18 spritt språngade galna ungar.
Jag var så trött när jag åkte hem och gravidhormonerna bubblade i mig så tårarna sprutade på mig bakom ratten lagom till en glad låt som "we found love" med Rihanna på bilradion. Inte särskilt sorglig låt men då var allt så jävla jobbigt och jag bara längtade efter att få lägga mig i Jonas famn och SOVA!
När jag kommer hem så står Jonas fullt påklädd med jacka och skor och jag undrar vart han ska.
-Ska ut och dricka öl med några från jobbet.
-Men var inte det på fredag? undrade jag.
-Ja...då också...
-Och så ska du bort hela helgen?
-Ja? Men nu måste jag gå, sa Jonas.
-FAN heller att du ska! Jag har haft en helvetesdag i dag, ylade jag.
Och Jonas som mer eller mindre ofrivilligt fått veta vilket hormonmonster han bor med nu för tiden, vågade inte annat än att tassa ut i hallen och ta av sig jacka och skor igen och messa till jobbet att han inte kommer...
-Men då vill jag hitta på något kul, mumlade han.
-Kul?! svarade jag.
Och så fortsatte ylandet.

Nu några timmar senare har vi facit i hand. Vi gick till Bee´s här i närheten och åt thaimat och nu ligger han i sängen och sover tillsammans med katten. Hoppas att han haft en rolig kväll.
Jag är nöjd i alla fall... :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0