Mr romantic

Höjden av romantik, det är nog vad Jonas har lyckats åstadkomma de senaste åren på Alla hjärtans dag.
Förra året fick jag inget alls för han glömde bort själva dagen.
Och i år fick jag en liten hjärtaformad ask med 5 stycken Lindt choklad i.
Har ju tappat mitt sockersug som jag skrivit om tidigare så det har gått väldigt sakta för mig att äta upp den där chokladen. Bjöd Jonas på en och har väl ätit två själv under veckan som gått, och så var det två kvar.
Var. I dag när jag kom hem och lyfte på locket till asken var den tom, då har Jonas ätit upp min present!
"-Jamen snuttaaaaan (han märker att jag är sur), du är ju inte sugen på sötsaker längre säger du ju.
- Nej, kanske inte. Men ändå så var det ju MIN present så jag äter hur sakta jag vill. Hur gammal ÄR du egentligen?
"-Men...snuttaaaaan...."
Så det var den presenten. Min enda julklapp blev stulen av en fransk tjuv (mobilskal) och min alla hjärtans dag present blev uppäten av nån annan än mig. Är nog inte meningen att jag ska få några presenter verkar det som. :)
****************************************************************************************
Har redan fått höra några bud vad folk tror, om det finns en flicka eller pojke i magen.
Syrran: Flicka
Syskonbarnen: Flicka
Jonas: Pojke
Tomas (Jonas bror): Flicka
Eva (arbetskamrat):Pojke
Ida (klasskompis i grundskolan): Flicka

Själv har jag inte fått nån såndär uppenbarelse än som vissa mammor verkar få då dom är supersäkra på vilket kön barnet får. Mig spelar det förstås absolut ingen roll vad det blir, men det är lite kul att spekulera och gissa...
Fler bud? :)

Kommentarer
Postat av: Ida Eriksdotter

Det kanske blir en hen? Men jag tror på flicka

2012-02-23 @ 09:44:10
URL: http://energida.se
Postat av: Nina

En hen ja. :)

Det är väl sen vår årskull började bli föräldrar som allt kring barn blev så hysteriskt? Killar ska ha rosa klänningar och långt hår bara för att dom kan, och ett barn ska inte uppfostras efter könet och kallas för hen. Skäms för att vara svensk i bland...

Tack för din gissning, då skriver jag upp dig på listan. :)

2012-02-23 @ 12:43:42
Postat av: Ida

Det går nog i vågor, precis som namn återvinns efter ett visst antal decennier. Det är helt enkelt 70-talet som är tillbaka! Och alla ska heta Bertil och Sven-Göran....

2012-02-23 @ 13:11:13
URL: http://energida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0