Göra slut med bilen

Ligger nerbäddad i sängen med laptopen på magen och känner mig riktigt lat.
Ska försöka komma upp ur sängen hela 40 minuter tidigare i morgon, för att ta en promenad till stan och sen åka vidare med tunnelbanan till jobbet. Har varit väldigt sköna, lata månader med längre sovmornar och åka i en varm bil nästan hela vägen fram till dörren till förskolan medan man kunnat lyssna på musik och yla med i låtarna.
Men det får bli slut på det nu...nu är det promenader som gäller igen och tråkig tunnelbana. Varför då?
Jo för att jag helt och hållet har slutat motionera och det är mycket dyrare för oss i längden att jag tar bilen varje morgon.
Men det suger. Kommer att sakna bilen i morgon bitti när jag går i mörkret och kylan och halkar runt bland andra morgontrötta, frusna människor.
Tack bilen för alla våra mysiga mornar tillsammans.
Snyft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0