Pang

I dag åkte vårt sällskap för helgen hemåt igen.
Tjejerna ville ABSOLUT inte åka hemåt och tyckte att syrran kunde åka hem själv och hälsa dom där hemma från dom. Men efter en massa diskussioner hit och dit att dom nog måste följa med hem i alla fall så gick dom till slut med på det. Fast den äldsta systerdottern var inte riktigt nöjd ändå och sjöng på "Stockholm i mitt hjärta" på vägen till tågstationen.
Vi bestämde att Jonas och jag skulle komma och hälsa på dom om två helger, så vi ses snart igen. :)
Mina söta knäppisar.

I morgon smäller det rejält. Jobbet börjar och det innebär 22 barn som rusar in i vår lilla avdelning och två av dom barnen är dessutom "nya" och kommer behöva lite extra tillsyn. Eva (min kollega) kommer att vara på kurs hela dagen så henne kommer vi inte att se röken av. Christina som gör en del av chefens jobb kommer alla att börja slita i så fort hon kommer så henne kommer vi kanske inte heller se så mycket av, så det blir Carina och jag som får kämpa med dessa 22 barn. Underbart.
Vi lovade varandra i torsdags att ingen av oss skulle ringa och sjukanmäla sig på måndagen så jag hoppas att hon står på benen.......

Nu är jag i allafall nyduschad och ska snart krypa ner i sängen som vi precis har bytt sängkläder i (finns inte mycket som är lika härligt som den känslan).

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Viikkan

22 barn?! Det är väl återigen för många?! Ser att allting är som vanligt där hemma :/ Så trist att er avdelning ska va så skakig. Som sagt, ni behöver nån annan än christina där inne som faktiskt har tid att hjälpa er. Lycka till sötnos!! Puss

2012-01-14 @ 10:55:37
URL: http://victoriadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0