Älgkalv

Ny dag och nya "äventyr".
I dag lite senare ska vi åka till landet (Jonas mamma) och hade tänkt stanna där i några dagar.
Fortsätter det fina vädret kanske det t.o.m blir lite bad i nån av sjöarna i närheten och en massa grilla, mums!
Sen har svärmor en väldigt skön hängmatta som jag har paxat sen i våras, så dom har sänkt den lite åt mig för att jag och magen ska komma upp i den så nu hänger man nästan ända ner till marken när man ligger i den. :)
 
Ett sommartecken till är att vår vanligtvis fina cocker spaniel nu går runt och ser ut som en älgkalv igen.
Vi har helrakat stackaren och han ser inte klok ut, men han är en helt ny hund...ja till humöret alltså.
Har väl aldrig fått gosa så mycket med honom som nu och det verkar som att en del av butterheten satt i pälsen på honom. 
Han tvättar mig i ansiktet, han springer inte i väg när man lägger sig bredvid honom, han skuttar runt och vill leka hela tiden och han kommer spontant och kryper upp i famnen på en och det hör INTE till vanligheten.
Han har förvandlats till en glad hund.
Så för min del får han gärna se ut som en älgkalv hela sommaren.
Sen att varken Jonas eller jag vill gå ut och rasta honom utan att dra lott är en annan femma, nu ska vi ju till landet och vi vet att svärmor kommer att förfäras över den mindre fina synen. Hon mer eller mindre bönade att vi åtminstonde skulle lämna öronen orakade... men what the hell....hunden njuter i alla fall och mår bra och det är huvudsaken.
 
Vår cocker strosar vid vägkanten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0