Bowling

I morse när vi vaknade sken solen och vi tänkte först att det kanske skulle kunna bli en dag på stranden, men tji fick vi. I vanlig ordning denna sommar så är det jättesköna mornar men sen går det snart över till en mulen trist dag, så vi bestämde oss för att vi skulle ta och bowla i stället.
Så vi åt frukost, gjorde oss i ordning och satte oss i bilen och åkte till Heron city.
När vi fått på oss de otroligt snygga bowlingskorna så satte vi i gång, och vi var lite ringrostiga allihopa i början och fick ner runt 4-5 käglor var/gång. Men sen började det gå bättre och första omgången slutade såhär:
 
1:a JAG! :) (Slog Jonas med 2 poäng)
2:a Jonas
3:a Melinda (det stod Melina på tavlan vilken hon tyckte var väldigt upprörande. :) )
4:a Albina
 
Och andra omgången slutade:
 
1:a Jonas
2:a Jag
3:a Melinda
4:a Albina (som berättade att hon nu mera var en mycket bättre förlorare än när hon var yngre, då hon slängde bowlingskorna lång väg. Men i dag sa hon bara "tack för en god match". Gumman... )
 
 
Efter bowlingen åkte vi upp en våning och beställde god mat.
Och efter den goda maten så åkte vi proppmätta hemåt igen och tog varsin välbehövd vila.
 
Just nu har tjejerna och jag en "tjejkväll" och vi har precis tittat på "Svensson, svensson i nöd och lust" och proppat i oss en massa. Mår pyton nu kan jag säga...
Ska nog försöka få med tjejerna på en liten hundpromenad lite senare tror jag. :)
Jonas är på inflyttningsfest och lever ut sin sista månad innan det är dags att bli vuxen på allvar. 
Konstigt att vi tjejer "inte behöver" någon sån månad? Eller ja...vi är inte tillåtna att få någon sådan månad eftersom det är vi som är gravida. Kan det ha något med mognad att göra? Redan i grundskolan så "mognade" ju tjejerna tidigare än killarna, det kanske är naturen som fixat det så?
Mmm, så måste det vara. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0