En kylig dag på stranden

Då har ytterligare en dag gått!
Dagarna rusar på lite för snabbt känns det som.
 
Den här dagen började med ett besök hos BM, dags att kontrollera blodtryck och äggvita eftersom blodtrycket legat lite för högt de senaste besöken. Även denna dag låg det för högt (130/95) så i morgon ska jag få träffa en läkare och eventuellt få börja ta blodtrycksmedicin...
 
Sen hann jag hem en liten stund innan det var dags att åka ner till stan och möta upp en arbetskompis som varit så gullig och sytt ett örngott + påslakan åt oss. Vi hittade ett tyg vi tyckte var fint men jag har ingen symaskin och även om jag hade det så är jag inte särskilt duktig på att sy...då är det tur att man har människor runtomkring sig som kan. Det blev SÅÅ fint!
 
Efter stan så gjorde vi oss redo för en dag på stranden, solen sken och vi tänkte att ÄNTLIGEN skulle vi nog kunna bada. Men under bilturen mot stranden så blev det molnigt och blåsigt, väl framme på stranden tyckte i alla fall jag att det var iskallt! Men de andra tre trotsade kylan och hoppade i sina badkläder medan jag la mig på stranden och tog en liten sovstund. Men vattnet hade varit så kallt så att benen hade domnat bort sa Albina, så jag missade nog inget. ;)
Men vi var kvar i några timmar och så länge solen tittade fram bakom molnen så var det ju ganska skönt.
 
Nu är vi lite sega allihopa och ska nog snart gå och lägga oss...(pratar nog för mig själv igen).
 
I morgon hade vi först tänkt åka till Skansen och se repetitionen av "Allsång på Skansen", men eftersom det tydligen ska bli regn så åker vi nog till Södertälje och äventyrsbadet i stället.
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0