Kaknästornet

Det blev ganska sent för alla i går natt.
Tjejerna och jag la oss vid halv ett, och då ville dom leka en ordlek där man skulle ligga och gissa vem en av oss tänkte på genom att fråga "ja" och "nej" frågor. Jag halvsov mellan gångerna det var min tur att gissa kan jag säga...
Strax efter kl 01 så sa jag att vi nog skulle sova lite och sen några sekunder efter det var i alla fall jag borta i drömmarnas värld. Hörde att tjejerna viskade och tisslade och hade sig en stund innan dom också somnade.
Runt kl 03 kom familjen festprisse Jonasponas hem.
Så vi låg som döda sillar hela natten och morgonen och förmiddagen och sov till 12.10 i dag!
Det fick bli en sen frukost och sen bestämde vi oss för att dagens äventyr skulle gå till Kaknästornet och deras ENORMA utbud på mumsigt fikabröd....ja för utsikten också förstås. ;)
Det första man såg när man kom ut ur hissen var det stora bordet med fikabröd så vi fastnade där och bestämde oss för att fika på en gång.
Albina och Jonas valde kladdkaka, Melinda en Napoleonbakelse och jag morotskaka. Slurp sa det så satt vi alla fyra halvliggande i stolarna alldeles proppmätta. Efter en stund mumlade nån av oss att vi kanske borde ta oss en titt på utsikten också innan tiden på parkeringsbiljetten går ut.
Men det blåste ganska rejält så jag gav upp ganska snabbt och väntade inomhus på att de andra skulle bli färdiga.
 
 
Resten av dagen har jag inte varit särskilt rolig. Tröttheten med stort T har kommit tillbaka så först tog jag en sovstund i soffan, sen flyttade jag mig till köksbordet när vi skulle börja laga mat och råkade somna där också.
Men som tur var hade tjejerna sällskap av Jonas, Mille och Internet.
 
Det sägs bli fint väder i morgon så kanske, kanske, kanske det blir en dag på stranden i morgon.
Annars får vi fundera ut en plan B. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0