Läkarbesök

Var ju hos läkaren i dag och precis som förra gången gick besöket på rekordtid, högst 10 minuter.
Min BM sa ju att jag eventuellt skulle få blodtrycksmedicin men det sa inte läkaren något om utan jag fick ta de vanliga proverna, äggvita och blodtryck.
Hade ingen äggvita (tack o lov!) och högt blodtryck som vanligt, hon frågade hur jag mådde, klämde på magen och så var besöket slut för allt utom blodtrycket ser bra ut och jag fattar ingenting. Vad händer nu då?
Är det inte farligt för bebisen att jag går runt med högt blodtryck?
På ultraljudet sa de ju att vi skulle få en "liten herre", han lär ju knappt bli större om jag ska gå runt med högt blodtryck nu i 6 veckor tills han kommer.
Ska få träffa läkaren igen den sista juli, då kanske jag får svar på mina frågor.
Det är alltid så svårt att komma på frågor när man sitter där och de undrar om man undrar något, frågorna dyker ju upp efteråt på vägen hem...
Fast jag vet att syrran fick högt blodtryck när hon väntade sina tjejer, och dom ser ju ut att må bra när jag tittar på dom när de håller på och tjaffsar här i soffan bakom mig. :)
Så jag får väl försöka ta det lugnt bara och lita på läkarna.
6 veckor till sen slipper man allt detta i alla fall, då oroar man sig säkert för andra saker i stället. :)
Men jag längtar ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0