Mamma

Jag har kommit in i en "mamma-period" igen då jag tänker mycket på henne och drömmer om henne nästan varje natt. Vet inte om det är för att jag själv snart blir mamma som hjärnan spelar mig ett spratt och känslorna åker berg och dalbana igen.
Häromnatten var hon och jag i en av våra gamla lägenheter och tittade. Mycket var omgjort ( i drömmen) men inte badrummet så vi kikade in där och skrattade åt våra (sanna) minnen när t.ex tvättmaskinen hoppade iväg mot mamma som satt på toa, och när vi kom in för vi hörde att mamma skrek efter oss så fick vi en väldigt rolig syn.
Mamma med nerdragna byxor sittande på toa medan hon håller en hoppande tvättmaskin med båda händerna och skriker för full hals och skrattar om vartannat.
Älskade, älskade lilla mamma, vi har så många roliga minnen.
Saknar dig så mycket.
Saknar alla våra somrar hemma hos dig i huset där man verkligen kände sig HEMMA.
Nu vet jag inte riktigt var hemma är längre...
 
Nu har vi kommit hem från landet igen. De flesta dagarna regnade bort men det hann bli en del grilla och bada ändå. :) Första doppet för i år är avklarat nu i alla fall. Fast det kändes LITE obekvämt att ha bikini på sig när världens blekaste mage står rakt ut, och det här var ändå vid en sjö mitt i skogen så man undrar ju hur det ska gå på en riktig badstrand.
Har ju dessutom ingen aning om jag har världens största finne under maghöjd eller inte för jag ser inte den!
Tjejerna (Melinda & Albina) kommer på fredag och ska vara hos oss i en vecka, och vi har lovat dom att precis som tidigare år, gå upp ganska tidigt, köpa med oss frukost och fika och sen vara där och bada hela halva dagen för det tycker dom är så mysigt.
Ja, jag får väl offra mig för syskonbarnen och åka till sandstranden då då och hålla mig i vassen om inte annat. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida (Eriksdotter)

Hon kommer nog i drömmarna och hälsar på för att säga att hon ser fram emot att bli mormor : ) Hon kommer nog allt titta till Wilmer ska du se!

Svar: Tack Ida. <3
Nina

2012-07-11 @ 18:20:18
URL: http://energida.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0