Shit pommes frites!

Vaknade återigen kl 5 i morse, men inte pga att jag var kissnödig utan för att jag hade onda sammandragningar.
Försökte somna om men det det gick inte, var 15:e minut blev magen stenhård och i ca 20 sekunder gjorde det så pass ont så jag grimaserade med hela ansiktet.
Har ju haft sammandragningar förut men inga som har känts något.
 
Till slut gick jag upp och vandrade runt lite i lägenheten och då gjorde det inte alls lika ont, men så fort jag satte mig ner eller la mig ner så gjorde det ont igen.
Gjorde i ordning lite frukost och somnade till slut i soffan mellan kl 8-9 och vaknade kl 10 av en ny molvärk.
Jonas höll på att göra sig i ordning för en "flygardag" på Trosa flygfält (han bygger och kör modellflygplan) och jag berättade hur jag hållit på hela morgonen. Han sa inget utan satte sig bara vid datorn och fick upp "Vårdguiden" för att få lite information.
Jag gick på toa och fick se att jag nu blödde också, då blev jag orolig på riktigt.
Bebis tänker väl inte komma redan?!
Jag ringde till förlossningen och där fick jag rådet att så länge det inte blödde så det rann längs med benen, eller värkarna steg i intensitet, eller vattnet gick så var det vila som gällde. Blödningen trodde hon berodde på att livmodertappen som gjorde nånting....hörde inte vad hon sa för hon bröt på svenska och jag ville inte säga "va?" hela tiden.
Jonas har åkt i väg nu och jag sitter här i soffan och försöker ta det så lugnt jag bara kan, har fortfarande lite molvärk då och då.
 
Vi som skulle till IKEA och köpa spjälsäng i dag, nu får Jonas göra det ensam på vägen hem. Suck!
Kanske bäst att tvätta andra omgången med bebiskläder och förbereda sig lite IFALL lilleman har bråttom ut...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0