Bebistankar

Åh. När man är hemma från jobbet så börjar man ju sukta och längta lite extra till augusti.
Barnvagnen står redo att användas i vardagsrummet, och ja...eftersom ingen ser mig så har jag tagit några rundor om i lägenheten med den och drömt lite. :) Ställt mig framför spegeln i hallen för att se hur jag ser ut med barnvagn, haha.
Och sen har jag tvättat två omgångar med bebiskläder. Ska tvätta dom en gång till sen om någon månad eller så för det har jag läst att man ska...
Har börjat fundera på vilka bebiskläder man ska välja att ta med sig till BB, vad man ska packa i "BB-väskan" och så har jag kollat på en och annan förlossningsfilm till. Det börjar kännas att dagen D närmar sig...inte minst för att man känner att sparkarna blir hårdare och hårdare och magen växer för fullt och besvären kommer i takt med magen.
Förstoppning. Är inte det för härligt?
När man inte vågar ta i för man är förstoppad undrar man hur f-n man ska lyckas pressa ut ett helt barn?! Det lär ju kännas tusen gånger mer.
Men ut kommer dom ju alltid, på det ena eller andra sättet. Barnen alltså. Ja korvarna också iofs.
Vore ju dumt om just mitt barn skulle behöva fira sin student i magen på mig.
Under en av mina rundor med vagnen. Det vita i vagnen är egentligen
vit/grårandigt i verkligheten, vet inte varför det inte syns.


En liten mini-människas kläder hänger på tork.
Har väl aldrig varit så roligt att tvätta kläder och hänga upp som denna gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0