BM besök

Hemma i dag också...
Det rinner ur både ögon och näsa och det har gått åt en hel del papper i dag om man säger så.
Hade ju en tid till barnmorskan idag och jag har gått hela förmiddagen och velat fram och tillbaka, funderat på om jag ska gå dit eller inte.
Inte gå dit pga att det kunde finnas bebisar där som jag kunde riskera att smitta, och gå dit pga rent själviska skäl att jag ville veta att alla värden var bra och att sonen i magen mår bra o.s.v
Bestämde mig först för att inte gå, så jag letade på nätet efter ett telefonnummer och vips så hamnade jag i lång kö!
Det blev för jobbigt....
Letade i trådkorgen bland alla papper om jag inte hade något direktnummer till BM nånstans så jag kunde boka om tid med henne, men hittade inget.
Somnade i soffan en stund och vaknade 2 timmar senare....nu hade näsan (tillfälligt) slutat rinna så jag tänkte att...okej då, jag tar risken och går dit. Får jag en utskällning av BM för att jag kom dit så förtjänar jag den säkert.
Så jag gick. Sög hårt på 2-3 Bafucintabletter för att stilla hostan och snöt nästan ut hjärnan innan jag satte mig i väntrummet, för att sen med ett tillgjort kvitter försöka se så frisk ut som möjligt så inte BM skulle märka något.
Tack och lov fick jag varken host eller nysanfall medan jag var inne hos henne.

Det togs blodsocker - såg bra ut, järnvärde - såg bra ut (tjohoo) och blodtryck - mindre bra.
Så pga blodtrycket fick jag sitta i ytterligare 15 minuter i väntrummet för att få fram vilopuls.
Så det var bara att sätta sig där och fortsätta försöka hålla snuva och hosta borta. Fick riktigt dåligt samvete och höll nästan andan när sen en kurs verkade starta i ett rum vid väntrummet, och en massa mammor kom med sina små knyten hängande över axeln.
Kände då att fy vilken hemsk människa jag är som gick dit fast jag är förkyld!
Sen blev jag inkallad igen till ett undersökningsrum och blodtrycket låg fortfarande högt.
Då skulle jag få kissa på en sticka och visa receptionisten för min BM hade en annan patient som väntade.
Inte lätt att pinka på beställning...och dessutom kliva fram till en person som jag aldrig träffat förut och visa en pappersremsa som jag kissat på.
Ingen äggvita, så det var bra. Men dom var konfunderade över det höga blodtrycket så på torsdag när vi ska på föräldrautbildningen, ska jag försöka höra om nån kan kolla mitt blodtryck igen.
Själv känner jag mig inte särskilt orolig.
Syrran hade högt blodtryck när hon väntade båda sina tjejer, och dom lever ju och mår bra idag.
Men det känns ändå tryggt att dom är så noggranna...

I övrigt så kollade BM om magen hade vuxit något sen vi var där senast för ca 2 veckor sen, och den hade vuxit hela 3 cm sen dess. :) Och lillkillens hjärta slog för fullt och han bökade och sparkade som vanligt när BM skulle känna hur han låg.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0